Leukleukleuk:) - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Pleun Jansen - WaarBenJij.nu Leukleukleuk:) - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Pleun Jansen - WaarBenJij.nu

Leukleukleuk:)

Door: Pleun

Blijf op de hoogte en volg Pleun

19 September 2013 | Denemarken, Århus

Jeetje wat gaan die Deense minuten snel!
De vijfde week op school zit er alweer bijna op, en ik ben al een maand alleen hier in Arhus.

De afgelopen weken vlogen voorbij met om te beginnen Arhus Festuge door de hele stad. Overal waren gave acts met muziek, straat theater en kunst. Een drukke straat was omgetoverd tot grasveld, het zonnetje scheen regelmatig en heel Arhus leek het goed naar zijn zin te hebben, en wij dus ook! Het was heerlijk om na school met mijn leuke klasgenootjes door de stad te banjeren en rond te dansen op de muziek die overal uit het niets verscheen:)

Op school krijgen we ondertussen een hele hoop leuke dingen te zien, te horen en te doen. Wel gaat alles op een rustig tempo, maar dat bevalt me prima :) De afgelopen week bestond uit een hele hoop drama lessen door een supergave docent. Deze man had een hele hoop ervaringen en heeft een allerlei interessante projecten gedaan. Hij heeft me een berg inspiratie gegeven die ik maar snel op moet gaan schrijven voor ik het weer vergeet! Een hele hoop spellen en opdrachten omtrent houding, emoties, spel en van alles wat ermee te maken heeft. Het heeft een hoop lol en grappige momenten opgeleverd in de klas.

Ook kregen we de kans om een voorstelling te bekijken die werd uit gevoerd door mensen met een psychiatrische aandoening en mensen die zich in hun vrije tijd bezig houden met theater/muziek. Een uitvoering met hele verschillende karakters, diagnoses (of geen diagnose), verledens en vooral ook een hele hoop humor. Het was erg gaaf om te zien hoe sterk deze mensen hun voorstelling neerzette met wat zelfspot en onder andere een act waarbij een 'doorgedraaide persoon' wordt gevangen in een dwangbuis, om hier binnen drie minuten weer uit te ontsnappen. Ik hoop dat we nog meer van theatergroep 'De Splittergale' kunnen zien de komende periode hier, wat een goed project!

Tussen onze schooldagen door hebben we ook nog een introfeest gehad. Het thema van onze klas was Science Fiction, en we kozen voor de Hungergames. Iedereen heeft zich flink uitgedost en een hoop make-up op gesmeerd. Onze eettafel op het feest zag er prachtig uit en we hebben een schitterend optreden gedaan door een scene na te spelen met ons klasje. Erg leuk om te zien dat de Deense studenten ons als internationale klas overal bij betrekken!

Omdat ik de muziek hierzo wel erg mis, vind ik het super leuk dat er een schoolkoor is! Vorige week ben ik met een aantal klasgenootjes mee gaan doen, vanmiddag is de tweede keer dat we gaan. Weer eens wat anders, en alweer een uitdaging om me als Alt in het koor te gaan mengen voor de komende maanden:)

Hier en daar zoek ik lekker mijn privacy op, op mijn kamer of met een wandelingetje met muziek in mijn oren. Zo ontdek ik af en toe wat mooie plekjes hier in de buurt, met paarden die een eindje mee hobbelen of een hele mooie zonsondergang.

Deze week of komende week krijgen we onze stageplaatsen voor 4 weken te horen, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden... Hopelijk kan ik gaan meelopen op een plek voor mensen met psychiatrische aandoeningen of verstandelijke beperkingen. Maar dat is nog even afwachten dus!

Ondertussen heeft mijn lieve vriendje een ticket geboekt om langs te komen, en hebben pap, mam en de zussen ook een plekje en een tijd uitgezocht om langs te komen. Ik heb heel erg veel zin om ze alles te laten zien hier. Aftellen dus!

Behalve dat ik een aantal mensen wel mis, heb ik het hier dus aardig naar mijn zin, jammer dat het zo snel voorbij gaat allemaal. Ik blijf dus maar vollop genieten!

Ik ga de bus halen voor de repetitie met het koor! En genieten van het aankomende weekend:)

Tot snel!
Liefs, Pleun

  • 19 September 2013 - 15:56

    Floor:

    Hey lief Pleuntje! maud kwam laatst je post halen en hebben gezellig gekletst onder andere over jou natuurlijk! wat goed om deze verhalen te horen en te lezen! ben trots op je dat je dit allemaal alleen doet!heerlijk ook weer wat vrijetijd, er is tenslotte meer dan alleen maar stage stage stage. ik hoor graag wat je 4 weken stage is geworden! de muntweg zal je met open armen weer ontvangen als je terug bent! kus vanuit hier!

  • 19 September 2013 - 16:30

    Peettante:

    Jeetje Pleun, het enthousiasme spat er van af. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Dat de tijd vliegt is een goed teken. En geniet straks lekker met Emiel en je familie. Ik blijf je volgen. x

  • 19 September 2013 - 19:00

    Caat:

    He Pleun!
    Leuk verslag weer. Ook leuk dat je je aansluit bij het koor, kun je toch nog lekker zingen!
    Geniet van je tijd daar, want zo te lezen vliegt ie!

    Kus!

  • 19 September 2013 - 20:35

    Kees En Rian Van Strien:

    Hee Pleun, mooi verslag. Leuk om je een beetje te kunnen volgen. Tot snel!!! x K&R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 6797

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2013 - 20 December 2013

Arhus, Denemarken

Landen bezocht: